Bibiana Ballbè, actual presentadora del programa Bestiari Il·lustrat del canal 33, proporciona les claus de l’èxit com a periodista als estudiants de Periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona en una de les moltes xerrades del quaranta aniversari de la facultat.
Introduïda per Josep Maria Català, la periodista catalana, Bibiana Ballbè va iniciar la seva conferència presentant la seva trajectòria com a professional de la comunicació. Treballant en programes com Els Matins i El Club de televisió i participant en cadenes de ràdio com RAC101 i diaris com l’Ara, assegura que ha trobat la fórmula de l’èxit, els ingredients per configurar l’ideal d’informador i de programa.
Segons Ballbè, “riure no és cap tonteria. Necessitem riure, necessitem passar-ho bé”. No obstant això, segons la periodista, no tot es limita a l’entreteniment. El seu objectiu com a professional de la comunicació consisteix en una conciliació entre l’entreteniment i la cultura, feina que ja va iniciar en el programa Silenci. Aquesta fusió constitueix el que ha anomenat culturaiment. Un programa ideal és aquell que és capaç de ajuntar el grau adequat de cada un dels dos elements. “La cultura pot semblar avorrida, però entreteniment per entreteniment és sinònim de buidor”.
A més a més, no va dubtar en posar de manifest la seva opinió respecte el món del periodisme. Les claus de l’èxit, segons Ballbè, es redueixen a tres punts principals: la curiositat, la constància i una mirada pròpia.
Aquest darrer punt enllaça amb l’estètica de la televisió. Tal i com la periodista catalana va manifestar, un cop hem aconseguit conciliar l’entreteniment i la cultura, cal trobar un estil propi, una estètica, una manera de vendre el producte, com si fos una marca.
No hay comentarios:
Publicar un comentario